siergrind tuinverlichting
tuinverlichtingswinkel.nl
Tuinverlichting
Tuinverlichting

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Op deze pagina staan veelgestelde vragen. Klik op de vraag om direct naar deze vraag en het bijbehorende antwoord te gaan. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op.

Vragen over In-lite tuinverlichting 

Vragen over het bestelproces

Tips en advies

Als u op onderstaande links klikt, wordt u doorverwezen naar een Tips en advies-pagina, u verlaat dan deze pagina. U kunt terugkeren naar deze pagina door in de linkerkolom onder het kopje Informatie op Veelgestelde vragen te klikken.

 Terug naar boven


Vragen over In-lite tuinverlichting 

Aanleggen tuinverlichting

  • Afmeting bestrating komt niet overeen? 

Bij het combineren van In-lite producten met bestrating waarbij de afmetingen niet overeenkomen kunt u eenvoudig een hoek uit de tegel zagen. U plaatst vervolgens het product tussen de bestrating en klaar!

  • Hoe krijg ik een gat in mijn bestrating? 

Voor sommige geïntegreerde producten van In-lite dient er vooraf een gat te worden geboord alvorens het lampje kan worden geïnstalleerd. Er zijn maar twee boormaten die In-lite hanteert, nl. О 22 mm en О 60 mm.  In hout kunt u dit gat maken met een gatenzaag. 

  • Is het aanleggen van In-lite tuinverlichting moeilijk? 

Het aanleggen van In-lite tuinverlichting is absoluut gemakkelijk. De stroomvoorziening is gebaseerd op laagspanning waardoor de installatie aanzienlijk eenvoudiger en veiliger wordt. Het is niet noodzakelijk een relatief dure grondkabel te installeren, die vervolgens ca. 60 cm diep ingegraven dient te worden. De installatie kan worden uitgevoerd zonder gebruik te maken van extra gereedschap. Dat komt door het gebruik van het ‘Easy-Lock’ systeem waarmee de armaturen in een handomdraai kunnen worden aangesloten op de laagspanningskabel.

Terug naar boven

Armaturen & garantie

  • Kan ik armaturen van beton of natuursteen in de winter buiten laten staan? 

Alle verlichtingsproducten met daarin steen verwerkt zijn van hoogwaardige kwaliteit en kunt u met een gerust hart de hele winter buiten laten staan. Zo geniet u het hele jaar lang!

  • Zijn In-lite producten waterdicht? 

Alle armaturen van In-lite zijn waterbestendig. De armaturen welke zijn uitgevoerd met LED lichtbronnen zijn volledig waterdicht. Deze LED lichtbronnen zijn verwerkt in een kunststof behuizing, welke is ingegoten in een speciale tweecomponenten hars.

Terug naar boven

Kabels & transformatoren

  • Hoe verwerk ik de kabel? 

Vanuit de transformator de kabel uitrollen en klaar. De kabel kan willekeurig ergens eindigen en hoeft geen gesloten systeem te vormen (wel gebruikelijk over grotere afstanden). U kunt de kabels direct onder de bestrating verwerken of in de borders bedekken met slechts wat aarde.

  • Hoeveel lampen kunnen er op één transformator? 

Wanneer u het vermogen (Watt) van het aantal benodigde lampen bij elkaar optelt komt u op het benodigde vermogen. Kies altijd een transformator met voldoende capaciteit voor een optimaal werkend systeem.
Klik hier voor meer informatie over welke transformator u nodig heeft.

  • Hoeveel meter kabel mag ik gebruiken? 

In-lite heeft verschillende type kabels, afhankelijk van oa. de belasting (het soort armatuur). Voor een belasting tot 108W kunt u de standaard 16/2 kabel met een lengte van 27,5 m gebruiken. Voor zwaardere belasting, tot 250W, en toepassingen over grotere afstanden kunt u de zware 14/2 kabel gebruiken. Deze kabel is op maat verkrijgbaar en kan worden gebruikt over een afstand van 40 m in een rechte lijn (lineair).Er zijn meerdere manieren om de kabel te leggen waardoor de afstanden aanzienlijk kunnen worden vergroot.

  • Is het gevaarlijk als ik de kabel beschadig? 

Het gebruik van laagspanning maakt het systeem absoluut veilig, zelfs wanneer de kabel beschadigd zou raken. Een geruststellende gedachte, zeker met spelende kinderen en gravende huisdieren in de buurt. Het is wel belangrijk dat u de kabel repareert, aangezien er bij een beschadiging van de kunststof huls vocht bij de koperen bedrading kan komen en deze kan gaan oxideren. 

  • Kan ik de transformator ook buiten installeren? 

Ja, alle transformatoren zijn buiten te gebruiken.

  • Kan ik mijn bestaande 220V kabel gebruiken? 

Nee, wel zijn er 3 armaturen geschikt om direct aan te sluiten op het 220V lichtnet, bijvoorbeeld naast de voordeur of bij de schuur. Dit geldt voor de AMLS-11A WALL. Bij de 270-WALL en de Fish Eye WALL heeft u de transformator van 4,5Watt nodig. Deze transformator past in de behuizing van beide lampen en is daardoor uitermate geschikt voor buiten gebruik.

  • Mag ik elke kabel op elke transformator aansluiten? 

Het aansluiten van een 'zware' kabel op een 'lichte' transformator kan altijd. Het omgekeerde levert overbelasting van de kabel op en daarmee overbelasting van de transformator. De 'lichte' kabel kan de relatief grote stroom niet verwerken zodat de gewenste lichtopbrengst niet wordt gehaald. Dit verkort de levensduur van de transformator aanzienlijk.

  • Moet ik de kabelconnector beschermen tegen water? 

De kabelconnector hoeft niet te worden beschermd tegen regen of andere weersinvloeden. Deze kan probleemloos op of onder de grond worden geplaatst.

Terug naar boven

Algemene vragen over de tuinverlichting

  •  Blijft de verlichting de hele nacht branden? 

Verschillende transformatoren zijn uitgerust met een timer. Deze kunt u instellen tussen de één en twaalf uren. Dit is het aantal uren welke de verlichting blijft ingeschakeld na het vallen van de duisternis.

  • Geeft een 12V lichtbron minder licht als een 220V lichtbron? 

Er bestaat nog steeds een misverstand over de lichtopbrengst van laagspanningslichtbronnen. 12V en 220V lichtbronnen van gelijk vermogen geven evenveel licht. Alleen het soort lichtbron is bepalend voor de lichtopbrengst. Bovendien de verlichting van uw auto functioneert ook op 12V.

  • Kan ik LED verlichting combineren met halogeen? 

Alle In-lite armaturen, van LED tot halogeen, zijn te combineren met elkaar. Juist deze afwisseling geeft een verrassend effect aan de tuin. Op deze manier creëert u een echte tuinkamer.

  • Moet ik de verlichting elke avond zelf inschakelen? 

Nee. Alle In-lite transformatoren zijn voorzien van een lichtgevoelige sensor. Deze zorgt voor het automatisch in- en uitschakelen van de verlichting bij het vallen van de avond. Verschillende transformatoren zijn zelfs uitgerust met een timer en een mogelijkheid tot het aansluiten van een bewegingsmelder. Op deze manier kunt u het systeem helemaal laten voldoen aan uw wensen.

  • Wat is zo bijzonder aan LED verlichting? 

LED verlichting kenmerkt zich door een extreem lange levensduur van 100.000 uur. Dat is 11 jaar wanneer de verlichting de hele dag zou branden, zonder ook maar een keer een lampje te vernieuwen. Het energieverbruik en de warmteontwikkeling is daarentegen zeer laag te noemen. Veel licht voor weinig energie!

Terug naar boven

 Problemen met de tuinverlichting

  • Wat moet ik doen als alle verlichting niet brandt?  

Controleer de volgende punten:
- de 'reset' knop niet moet worden ingeschakeld;
- er spanning staat op het stopcontact van de transformator;
- de laagspanningskabel nog correct op de transformator is aangesloten.

  • Wat moet ik doen als een enkele lamp niet brandt? 

Controleer in eerste instantie of de lichtbron defect is. Is dit niet het geval dan controleert u of de connector op de juiste manier op de laagspanningskabel is aangesloten. Wanneer het probleem niet verholpen is neem dan contact op via info@tuinverlichtingswinkel.nl of telefonisch via 0320 200 400.

Terug naar boven


Vragen over het bestelproces

  • Hoe kan ik bestellen?

Zie 'Bestellen' voor een beknopte uitleg over de bestelprocedure

  • Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

 U kunt bij ons op een aantal manieren betalen:
a.     Met iDEAL, veilig online betalen (Postbank/ING, Rabo, ABN, Fortis, SNS)
b.     Betaling met Creditcard (VISA of Mastercard, kosten € 7,50)
c.     Vooraf per Bank of Giro1.
d.     Contant bij de postbode (rembours, extra kosten € 12,50). 

1    Levering wordt ingepland na onvangst van de betaling.

  • Wanneer wordt de bestelling bezorgd?

Als uw bestelling gereed is voor verzending ontvangt u van onze klantenservice vooraf telefonisch bericht, zij informeren u zo goed mogelijk over het afleveren of afhalen van uw artikelen. Voor de meeste artikelen geldt een levertermijn van 1 werkdag. Mochten hier wijzigingen in ontstaan dan wordt u hiervan op de hoogte gesteld door onze klantenservice. 

  • Wat zijn de bezorgkosten?

De getoonde prijzen zijn inclusief BTW en bezorgen*.
 
Voor orders onder € 50,- rekenen we € 7,50 handlingskosten.
 
*   Levering in België is ook mogelijk, Klik hier voor onze Tuinverlichtingswinkel.be

 

  • Heb ik een e-mailadres nodig om te kunnen bestellen?

Nee, echter om u zo goed mogelijk te informeren is het makkelijker als wij van u een e-mailadres hebben.

  • Kan ik de bestelling op een ander adres dan mijn eigen adres laten leveren?

Ja, in dit geval dient u bij uw bestelling het afleveradres te vermelden.
 

  • Ontvang ik een orderbevestiging?

Ja, uw bestelling wordt per e-mail bevestigd. Als uw bestelling gereed is voor bezorging wordt u door onze klantenservice gebeld.

  • Ontvang ik een aankoopbewijs?

U ontvangt een factuur van de levering per post of per mail. Deze factuur geldt als aankoopbewijs. 
  

Terug naar boven

 Klantenservice 
Winkelwagen
Uw winkelwagen
is nog leeg
Recensies
In Lite Blink LED Silver
Snelle service
 
5 van 5 Sterren!
Advies
Heeft u advies nodig?

U kunt ons
vandaag
bereiken tot:

   21:00   
In Lite specialist
  • Compleet assortiment
  • Snel thuisbezorgd
  • Service en advies
  • Thuiswinkelwaarborg
  • 5 jaar In Lite garantie