• Gratis verzending v.a. €50         

  • < 23:59 besteld =Direct verzonden

  • Energiezuinig, Duurzaam & Safe

  • Veilig kopen & Achteraf betalen

Mijn in-lite armatuur brandt niet meer, wat nu?


‘Mijn in-lite armatuur brandt niet meer, wat nu? ’ Het is een vraag die wij soms te horen krijgen van klanten. Als jouw tuinverlichting niet goed meer werkt, is dat heel vervelend en wil je uiteraard een oplossing. Dat begrijpen wij bij Tuinverlichtingswinkel.nl als geen ander. Daarom zetten wij in dit blog de mogelijke oorzaken en oplossingen op een rijtje voor niet meer werkende tuinverlichting. Van easy-fix met de Easy-Lock tot gebruik maken van garantie: er zit altijd een oplossing voor je bij.

In de zomer wil je genieten van lange mooie en warme avonden buiten. Dat doe je ontspannen in je tuin, waar je goed tot rust komt. Je hoeft ons niet te vertellen hoe belangrijk sfeervolle verlichting hierbij is. Brandt jouw verlichting niet meer en ben jij bang dat je een defect in-lite armatuur hebt? Maak je niet direct zorgen, dit hoeft niet het geval te zijn. Het niet meer branden van een lamp kan meerdere oorzaken hebben, die jij misschien zelf wel kan oplossen, zoals problemen met de Easy-Lock. We zetten de oorzaken voor je op een rijtje.

Oorzaken defect in-lite armatuur

De in-lite armaturen maken gebruik van duurzame led-technologie. Dit heeft een lange levensduur van ongeveer 25.000 branduren. Dit is vele malen meer dan bijvoorbeeld halogeenlampen, die werken met gloeidraad. Het gaat dus een lange tijd mee. Op het moment dat een lamp niet brandt, hoeft dit niet direct te betekenen dat de armatuur stuk is. Het kan zijn dat de Easy-Lock, de connector tussen de armatuur en de kabel, niet goed is aangesloten. Hoewel de lamp in eerste instantie wel brandt, kan deze zelfs na verloop van tijd alsnog uitvallen. Controleer dus eerst de aansluiting. Ook kun je zelf al je tuinverlichting controleren door te kijken of:

  • de resetknop niet moet worden ingeschakeld;
  • er spanning staat op het stopcontact van de transformator;
  • de laagspanningskabel correct is aangesloten op je transformator.

Easy-Lock defect in-lite armatuur controleren

Het testen van de Easy-Lock is eenvoudig en leggen we je graag uit. Haal de zwarte sterker van de Easy-Lock van de niet brandende in-lite armatuur en pak een armatuur dat wel brandt. Haal nu deze stekker los en sluit die stekker op het niet brandende armatuur aan. Als de lamp het nu wel doet, weet je dat dit niet het probleem is, maar de aansluiting van de Easy-Lock niet goed is. Vervolgens draai je de Easy-Lock los, verwijder je de kabel en controleer je of de pinnetjes nog goed recht staan. Als dit het geval is kun je de Easy-Lock simpelweg opnieuw bevestigen en stevig vastdraaien. Hierna gaat de lamp weer branden. Liever even zien hoe het moet? Bekijk de video waarin Jack je uitlegt, hoe jij je tuinverlichting weer aan de praat krijgt.

Tekst gaat verder onder de video.


in-lite garantie aanvragen voor defect in-lite armatuur

Het is mogelijk dat er onverhoopt toch iets mis is met het armatuur of de Easy-Lock dat niet zomaar is op te lossen. Het is dan mogelijk om aanspraak te maken op garantie. Hiervoor is de factuur of de aankoopbon belangrijk, bewaar deze dus goed! Op in-lite producten ontvang je 5 jaar garantie. Het is wel belangrijk dat de producten, zoals de armaturen en transformatoren, zijn aangesloten volgens de instructies op de handleiding en niet zijn aangesloten op een andere 12 volt kabel of transformator. Kom je er niet uit? Neem dan contact op via info@tuinverlichtingswinkel.nl of bel naar 03200 200 400. Zelf op zoek naar vervanging voor je tuinverlichting of accessoire? In ons assortiment vind je al je favoriete in-lite producten.

Specialist voor in-lite
Snel thuisbezorgd
Persoonlijk advies
Service